close

昨晚的夢非常的有趣,而且是兩個連續的

第一個

我入睡,睜開眼睛時,光線很昏暗,好像是在家鄉礦山每天都走的門前小路上,我是趴在地上醒來的,感覺好像是非常的累,剛剛做過什麽劇烈的運動,我向後看,看到不遠處地上的凹洞里,塞著一個肉乎乎的東西,似乎是死的,卻又似乎是活,正當我這樣想時,它果然動了起來;我嚇了一大跳,猛地跳了起來,非常害怕,又忍不住好奇心,湊前去看了一下;那個東西真的就像是一坨肉,有著像人皮膚一樣的外皮,卻更粗糙一些,它的活動力似乎跟我的活動力恢復的節奏一樣,我湊過去看它的同時,它也從凹洞處動了起來,而且爬了出來,整個身體就像個蠕蟲,大小大約1米高左右,沒有任何五官,沒有任何其他的肢體,我大叫一場,開始向前狂奔,它竟然也在地上開始追我,無論我怎麼跑,它就那麼三五米外遠處的跟著,我怕到皮頭發麻,完全無法思考,也終於累到再也無法動彈,當我停下來時,它也停了下來,我驚恐的轉過頭去看著它,接著就開始嘔吐;吐完後,我再次轉過頭看著它,它就那樣不遠不近地呆著;我忽然覺得非常非常的憤怒,因為這個醜陋的東西給我造成的恐懼而憤怒,我轉頭看一下四周,隨手揀起旁邊的一塊磚頭,慢慢地朝它走去,它沒有動,因為沒有任何五官和肢體,根本無從得知它到底是什麽樣的狀態;但是它的醜陋讓我完全沒有猶豫,舉起磚頭就朝它砸下去,拼命拼命拼命的砸它,直到它一動不動,直到它下面的地面都被我砸凹了下去;看著它一動不動的“死”了,我才平靜了下來,磚頭丟在一邊,想要離開這個東西,但是沒有走幾步,便一下癱了下去,我已經累到虛脫了,直接昏了過去。

這中間,熟睡的我翻了一個身,接著又沉沉睡去,然後,我睜開了眼睛,光線很昏暗,家鄉每天在走的小路上,我趴在地上,感覺非常非常的累…………

然後這個夢一直重複,一直重複,一直重複,每次都一樣,卻又有一點點的不同,就是那個東西的樣子隨著在我身後追趕開始有了一點點的變化,每次的重複,它似乎都長了一點,從一個半人高的肉球,慢慢長大,慢慢長成人形,直到最後一次夢境,我竟然震驚的發現,它竟然長的像我自己!!!!那最後的一次,我在奔跑中停住了,轉身看著那個跟我一模一樣的東西,也不再有恐懼,我慢慢地朝它走去,它也停在那里,直到我走到跟前,它還並沒有非常清晰的五官,卻隱約看得出來跟我非常相像,它似乎在模仿我的每一個運作,似乎沒有任何思想和靈魂,剎那間我明白了,我創造了它,然後再殺死它,一次又一次!我笑了,累的筋疲力盡的笑了,我甚至抱了抱它的身體,感受到它的“空”,我轉身離去,它也轉身離去了。

 

接著我醒了過來,被自己的夢驚的久久不能入睡,看了下手機,0330,凌晨3點,這是我常常被自己驚奇的夢所嚇醒的時間,躺了一會,確保不會再落入同樣的夢境中時,我再次入睡。

 

我睜開眼睛,正坐在一個讀書會中間,似乎是剛在打盹,這會兒忽然被鼓掌聲驚醒,抬頭看到一個五六十歲清瘦的女人坐在前面面對著我們,似乎就是在討論她的書,她的書是一本封面很暗的書,書名好像是《宇宙的秘密》,裡面大談了她對宇宙秘密的參透,而且所說是她自己奇幻的經歷;我忽然想起了我的上一個夢,我想應該讓這位女士把我的夢境也記錄下來,於是在讀書會結束時,我上前去,她好像姓楊,身體狀況非常不好,旁邊她的助理是一位身材非常壯碩的先生,看我如此激動和接近,一閃身擋在了我們之間,我慌忙地解釋著,告訴楊先生,我也有非常不同的經歷,希望她可以聽一聽,楊先生伸手拍了拍她的助理,助理站開了,楊先生笑著跟我解釋,那是她侄子,也是她助理,也是抱她上下車顧前顧後的好幫手,於是我在他們面前坐了下來,開始講述起我關於那個肉球的夢境,她微笑著饒有興趣地聽我講著,她侄子插話道,你有靈異體質嗎?我搖搖頭,我不認為,因為我是基督徒;他們都笑了,接著楊先生開始跟我討論我的夢境,她問我,那你從你的夢里明白什麽了嗎?我說,我明白整個宇宙的運作方式都是一樣的,我不止創造了另一個“空”的我,我還創造了那個時空,那個宇宙,那里的一切隨我的意識變化。正說著,忽然我們聽到一聲巨大的碰撞和剎車聲,我轉頭間,教室不見了,我們正坐在一個山坡處,臨著一條高速公路,高速公路上發生了嚴重的連環車禍,接著鏡頭就開始了連續的快速跳轉,我正在想還好距離我們還算遠,結果一眨眼間,其中一輛車子翻滾著滑到了我的腳邊,而我們正在高速公路跨欄外的階梯上,車子衝撞力度之正,將護欄撞到嚴重變形,車子嚴重變形;我心想說,天啊,撞成這樣,裡面的人不知道會不會死了,然後一眨眼間,畫面再次跳轉,已經開始有人在幫忙試圖救人,一具具的身體正在被搬運;接著我想,這些人不知道死了沒有,死亡發生的這麼突然,他們會不會意識到自己已經死了呢?這個瞬間畫面再次跳轉,我正抬起的腳邊忽然多了幾具東倒西歪的“屍體”,其中靠在我右腳邊的男人,穿著西裝,頭部卻受傷嚴重,半張臉的面皮被撕扯了下來,眼球就這樣突兀的掛在慘白的骨頭上,我嚇的尖叫一聲跳開,心想說,還好孩子們不在,結果就是這一念,三個孩子和姥姥突然出現在我身邊,我一把拉過小女兒,右手緊緊地捂住了她的眼睛,然後大叫姥姥也蓋住兒子的眼睛,不想他們受到驚嚇,另一邊大喊大女兒不準看,接著把老的和三個小孩推著往階梯上走上去,嵌過身子擋在那些屍體前,不想他們看到這驚悚又悲傷的畫面;就在這時,腳邊那個半臉的“屍體”忽然發出微弱的聲音,“HELPHELP”,第一聲聽到時,我覺得像是聽到鬼的呼喊,下意識就想跑,接著一想不對,他應該還活著,雖然真的太可怕的,但是我還是轉回身去,沖著救助的人喊,他還活著,他還活著,幫幫他!正在處理另兩具屍體的男人彎腰湊到半臉男頭前,伸手探了一下他的鼻息,確實還活著,但是目前救護車還沒到,誰都做不了什麽,那男人無奈地看了我一眼,我走回去,蹲下身來,在那張惡夢般的臉前說,放心,我們都在這里,不要怕!接著伸手去握住他的手!我覺得我能做的,也就只有這些了!再接下來畫面再次跳轉,車禍中擺的那幾具屍體,包括那個半臉男,全部死亡,窄窄的巷弄里正在辦他們的送魂儀式,長長的一隊人,有道士在前面誦經,還有人在撒紙錢,恍惚間,我看到許多靈魂跟著隊伍茫然的行走著!沒有覺得恐怖,我忽然覺得,這樣也挺好,特別是那個半臉男,他已經回覆正常的樣子了,穿著西裝,跟在隊伍里,若隱若現神情呆滯的往前走著。

 

然後我醒了,終於結束這一晚奇幻的夢境。

 

I fell asleep last night and next minute opened my eyes, the light was very dim. It seemed a small road in front of my home in the old coal mine. I woke up on the ground and felt very tired. Sounds like I just did lot sports. Looking back, I saw a hole on the ground not far, stuffed with a meaty thing, it seems to be dead, but also seems to be alive, just when I thinking, it moved; I was so scared and jumping, but same time ,couldn’t help but curiosity, go and look at it; that thing is really like a piece of meat, with a skin like a human skin, but it is rougher. Its activity seems to be the same as the rhythm of my activity recovery. As I look at it, it also moves from the hole and climbs out. That whole body is like a worm, about 1 meter in size High without facial organ, no other limbs I yelled and started to run. It also start fallow me. whatever how fast I ran, it was just three or five meters away behind me, I was so afraid, completely couldn't think, and I was so tired that I couldn't move anymore. When I stopped, it stopped. I turned to look at it in horror and then started to vomit. After I show up, I turned to look at it again. It was just stop there; I suddenly felt very, very angry, because this ugly thing make me big fear, I looked around, picking up a brick , slowly walked toward it, it didn't move, because it no facial features and limbs, so there was no way to know what state of affairs it was; but its ugliness made me completely no any hesitate, lifted the bricks and slammed it down, beat it until it stayed motionless, and the ground make a hole by me; when it motionless "dead", I calmed down, the bricks were thrown aside, want leave, But after a few steps, I fall down. I was so tired, and fainted again.

Next minute, I opened my eyes and the light was very dim. That was a small road in my hometown a coal mine;  I was lying on the ground, feeling very tired... ...

Then this dream has begin repeated and repeated and repeated all the time, every time the same, but a little bit different, that is, the appearance of that thing has started to change a little bit as it run after me, every time it repeats and  have grown a little longer, from a half-human high meat ball, slowly growing up  into an adult shape, until the last dream, I was shocked to find that it turned out to be like myself! ! ! ! The last time, I stopped in the run, turned and looked at the same thing as me, no more fear, I slowly walked towards it, it stopped there until I came to the front, It doesn't have very clear facial features, but it is faintly similar to me. It seems to imitate every action of me. It seems that there is no thought or soul. In an instant, I understand, I created it, and then killed it, again and again! I smiled, exhausted and laughing, I even hugged its body, feeling its "empty", I turned and left, the same time it turned and left.

Then I woke up and couldn't sleep of my dreams. I watched the phone, 03:30, 3 am, this is the time I was often awakened by my bedaze dreams, lying for a while, making sure I won't fall into the same dream again,then I fall asleep again.

 

 

I opened my eyes and was sitting in the middle of a book club. It seemed I just wake up from a snoring by the applause. I looked up and saw a 50-60-year-old woman sitting in front of us and seemed to be discussing about her book,that with a very dark cover. The title of the book seems to be "The Secret of the Universe". It talks about her insight into the secrets of the universe, and it is her own fantasy experience. I suddenly remembered it. My last dream, I think I should let this lady record my dreams, so at the end of the reading session, I went forward. her health is very bad, next to her is her assistant, A very strong man, I am so excited and hurry to explain to her. I told that lady I also had a very different experience. I hope she can listen to it. She reached out and patted her assistant. she smiled and said to me that was her nephew and assistant, and a good helper ,so I sat in front of them. Began to talk about that dream about meatballs, and she smiled with interest to listen to me, her nephew interrupted, and ask : do you have a supernatural constitution? I shook my head, I don't think, because I am a Christian; they all laughed, then the lady began to discuss my dreams with me, she asked me, what do you understand from your dreams? I said, I understand that the whole universe works in the same way. I have not only created another "empty" me, but I also created that time and space, the universe, everything changes with my consciousness.

When we continue our talking, suddenly, we heard a huge collision and brakes. I turned around and the classroom disappeared. We were sitting on a hillside, facing a highway, and there was a serious serial car accident on the highway. The scenes started a continuous quick jump, in the second I was thinking about it, we were far away from the hillside. one of the cars rolled over to my feet, and we were on the stairs outside the highway hurdle, the guardrail is changed by  hit, and the car is complete deformed; I want to say, God, look this, don’t know the people inside if alive or die, and then in a blink time, the picture change again. Someone is helping to save people, and carry a body ; then I think, the death happens so suddenly, will they realize that they are dead already? This thinking makes the picture change again. Suddenly,some "corpses" just by my feet. The man leaning against my right foot is wearing a suit, but the head is seriously injured. The half face is torn. When I got down, the eyeballs were so violently hung on the white bones. I screamed and jumped away, thinking that the children were not there. This thought makes change again. Three children and grandma suddenly appeared next to me. I took a little daughter, use my right hand gripped her eyes tightly, then shouted grandma covered my son’s eyes, don’t want them to be frightened by the picture of this horror and sadness., and call my eldest daughter on the other side close her eyes, At this moment, the half-faced "corpse" by my foot suddenly made a weak voice. "HELP, HELP", when I first heard it, I felt like I heard the ghost sounds, I wanted to run, and then I thought it was wrong. He should still be alive. Although it was really terrible, I turned back, call other people, he is still alive, he's alive, help him! The man who was helping with the other two bodies, bent over to the half-faced male head and reached out and explored his breath. It was still alive, but the ambulance has not arrived yet, no one can do anything, the man looks helplessly. I glanced back, walked back, kneel down, said in front of the nightmare face, rest assured, we are all here, don't be scare! Then hold his hand! I think that's all what I can do! Then the scenes change again, the people in the traffic accident, including the half-faced man, all died.

a long group of people in a narrow lanes are doing soul-giving ceremony,  a Taoist is chanting in front, some people are throwing paper money, and I see many souls walking along the team! without feeling terrible, I suddenly felt that this is also very good, especially the half-faced man, he looked normal again, wearing a suit, followed in the team, looming forward and walked forward.

arrow
arrow
    全站熱搜

    做夢空間 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()